TOTAL DİZ PROTEZİ SONRASI FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON

27.02.2023
TOTAL DİZ PROTEZİ SONRASI FİZİK TEDAVİ ve REHABİLİTASYON

Vücudumuzun en önemli ve en çok ağırlıktaşıyan eklemlerinden biri diz eklemlerimizdir. Eklemin kıkırdak yapısında olan aşınmalar diz ağrılarının en büyük sebebidir. Halk arasında bu duruma ‘diz kireçlenmesi’ denir.

Diz protezi cerrahisinde eklem yüzeyi özel bir implantla kaplanır. Böylelikle bozulmuş eklem yüzleri birbirine temas etmemiş olur ve ağrı kesilir.

KİMLERE AMELİYAT ÖNERİLİR?

-Yürüme, merdiven inip-çıkma ,çömelme hareketlerinin yanı sıra İSTİRAHAT HALİNDE dahi diz ağrınız varsa

-Eklem içi enjeksiyon yöntemleri denenmiş ve fayda görülememişse

-Kişinin yaşı 60 ve üzeriyse

DİZ PROTEZİNİ NE KADAR KULLANAİLİRİM?

Kullanılan implanlatların çeşidine, kişinin kilosuna, günlük yaşam aktivitelerine vb. göre kullanım süresi değişmekle birlikte ortalama 20-25 yıl kullanılabilmektedir.

AMELİYATTAN NE KADAR SÜRE SONRA FİZİK TEDAVİYE BAŞLAMALIYIM?

Ameliyat sonrasında hekiminiz uygun gördüğü taktirde en kısa sürede (ilk 2 saat dahil) egzersizlere başlamalısınız. Diz protez ameliyatının en önemli tamamlayıcısı FİZİK TEDEAVİ’dir.

NASIL BİR FİZİK TEDAVİ SÜRECİ BENİ BEKLİYOR

Egzersizler kişinin implatına,yaşına ,kilosuna vb. değişmekle birlikte amaç eklem hareket açıklığını artırmak ve hastayı ağrısız bir yürüyüş paternine kavuşturmaktır.

İlk 2 hafta yürüme için WALKER denen yürüteçlerden destek alınır. Daha sonra kanedyene geçilir ve uygun zamanda o da bırakılarak desteksiz yürüyüşlere başlanır.

Egzersizlerin içeriği ; ROM egzersizleri, kuvvetlendirme egzersizleri, denge ve yürüyüşü içeren egzersizler

Fizik tedavi programı egzersizlerin yanı sıra, elektroterapi uygulamaları, kinesio tape bantlama, mobilizasyon uygulamaları, ev içi yaşam eğitimini de kapsar.

Fizik tedavinin başarısını fizyoterapistin tecrübesi, hastanın kilosu ve egzersizlere uyumu etkilemektedir.

Ziyaretçi Yorumları