DURUŞ(POSTÜR)  BOZUKLUĞU İLE BEL-BOYUN AĞRISI İLİŞKİSİ

03.01.2023
DURUŞ(POSTÜR)  BOZUKLUĞU İLE BEL-BOYUN AĞRISI İLİŞKİSİ

İnsan vücudu yer çekimine karşı dik durmak üzerine tasarlanmıştır. Bu doğal duruşta boyun ve bel bölgemizde doğal içe doğru bir eğrilik sırt bölgemizde ise dışa doğru bir eğrilik mevcuttur.

Vücudumuz dışarıdan gelecek darbelere karşı korunmak üzere kas,bağ ve kemik sistemiyle donatılmıştır. Çeşitli sertlikte olan bu yapılar kısa süreli yanlış uygulamalarla bozulmaz. Ancak yaşamın içinde yapılan yanlış alışkanlıklar uzun süre devam ederse kas iskelet sisteminde değişikliklere sebep olur.

PEKİ DÜZGÜN POSTÜR NASIL BOZULUR?

-Yanlış oturma pozisyonu (özellikle öne kaykılarak oturma..)

-Ayakta dururken vücudu öne doğru gevşek şekilde tutmak

-Özellikle okul döneminde tek omuzda sırt çantası taşımak

-Masa başında uzun süre yanlış pozisyonda çalışmak

-Yanlış uyku pozisyonları

-Aşırı kilo alımı

-Kas iskelet sistemi ağrıları vb.

DURUŞUMU NASIL DÜZELTİRİM?

Öncelikle duruş bozukluğunun sebepleri bir detaylı bir anamnez alınarak fizyoterapist tarafından değerlendirilir. Kişiye günlük yaşam aktivitelerine yönelik ergonomi eğitimi verilir.

Fizyoterapist kişinin postürünü detaylı analiz eder( Yuvarlak omuz, düz sırt, skolyoz, boyun veya bel düzleşmesi, sipslerin pozisyonu vb.). Daha sonra kişiye özgü postür egzersizleri reçete eder.

Kas iskelet sistemi ağrıları var ise çeşitli fizyoterapi modalitelerini uygulayarak kişinin yaşam kalitesini artırır.

Kullanılabilecek fizyoterapi modaliteleri ; elektroterapi, kinesio tape uygulama, akıllı kupa uygulaması, granston tools masajı, germe ve güçlendirme egzersizleri, manuel terapi vb.

TEK HAREKETLE veya TEK SEANSTA İYİLEŞMEK MÜMKÜN MÜ?

Sert ve kuvvetli olan omurga sistemimiz nasıl tek yanlış hareketle bozulmadıysa , tek seansta da tamamen iyileşmesi mümkün değildir. HİÇBİR FİZYOTERAPİ UYGULAMASI TEK SEANSTA İYİLEŞTİREMEZ.

İlk seanstan itibaren kişi ağrısının azaldığını ifade edebilir. Fakat kalıcı bir iyileşme için 8-10 seans fizyoterapi almasını ve 3 ay ev egzersizlerini kendisi yapmasını öneriyoruz.

Ziyaretçi Yorumları